Bosch Professional Garantie

3 jaar garantie op machines

Al het Bosch Blauw elektrisch gereedschap, -persluchtgereedschap en -meetgereedschap is zorgvuldig geproduceerd en wordt onderworpen aan strenge kwaliteitscontroles. Daarom geeft Bosch uitgebreid garantie op het elektrische gereedschap. Standaard is de garantie op Bosch producten 2 jaar, en in het geval van professioneel gebruik 1 jaar. Deze garantie is te verlengen naar 3 jaar. Hier wordt kort beschreven hoe u dit aanvraagt. Voor de uitgebreide voorwaarden verwijzen wij u door naar Bosch via deze link (PDF alarm).

Registreren voor uitgebreide garantie

Bosch 3 jaar garantie

  1. Registreer voor een account bij Bosch middels deze link
  2. Registreer binnen 4 weken na aankoop uw machine
  3. Ontvang het garantiecertificaat

De belangrijkste beperkingen

  1. Van de garantie uitgesloten zijn:
    • Delen die aan een slijtage door het gebruik of andere natuurlijke slijtage onderhevig zijn, alsook defecten aan het gereedschap, die terug te voeren zijn op slijtage door het gebruik of natuurlijke slijtage.
    • Defecten aan het gereedschap die veroorzaakt zijn door het niet naleven van de gebruiksvoorschriften, door het verkeerde gebruik, door abnormale omgevingsomstandigheden, abnormale gebruiksomstandigheden, overbelasting of gebrekkig onderhoud.
    • Defecten aan het gereedschap die door het gebruik van toebehoren, aanvullende of reserveonderdelen veroorzaakt werden, die geen originele Bosch-onderdelen zijn.
    • Gereedschap waaraan veranderingen of uitbreidingen aangebracht werden.
    • Geringe afwijkingen van de gewenste kwaliteit die voor de waarde en de bruikbaarheid van het gereedschap onontbeerlijk zijn.
  2. Het verhelpen van het door ons als garantie plichtig erkende defect gebeurt op een manier, dat we het defecte gereedschap naar onze keuze gratis repareren of door een perfect gereedschap (evt. ook een volgend model) vervangen. Vervangen gereedschap of onderdelen worden eigendom van Bosch.
  3. De garantieclaim moet binnen de garantietijd geldend gemaakt worden. Hiervoor moet het betreffende gereedschap met het originele aankoopbewijs met vermelding van de datum van aankoop en de productomschrijving aan de verkoper voorgelegd worden of bij een van de in de gebruiksaanwijzing vermelde klantenservicecentra ingezonden worden. Bij het gebruik maken van de garantie van 36 maanden op basis van de hierboven genoemde registratie is bijkomend het registratiebewijs vereist. Gedeeltelijk of volledig uit elkaar genomen gereedschap valt niet onder de garantie. Stuurt de koper het gereedschap naar de verkoper of een klantenservicecentrum, dan zijn de transportkosten en het transportrisico voor de koper.
  4. Andere claims dan het in deze garantiebepalingen genoemde recht op het verhelpen van het defect aan het gereedschap valt niet onder onze garantie.
  5. Door onze garantieprestaties wordt de garantietermijn voor het gereedschap niet verlengd of vernieuwd.

Bosch Accu Garantie2 jaar premium service op accu's en laadapparaten

Op alle Bosch Blauw Lithium-Ion-accu's inclusief oplaadapparaten ontvangt u 2 jaar garantie van Bosch. Komt er tijdens het gebruik van de accu of lader in de eerste 24 maanden een materiaal- of fabricagefout, onverwacht snelle slijtage of een ander gebrek aan het licht, dan zal Bosch deze (eventueel door een nieuw model) vervangen. De vervangen accu of oplaadapparaat dient u op te sturen naar Bosch. Voor alle voorwaarden volgt u deze link (PDF alarm).

De beperkingen voor Premium Accu Service

Elektrische gereedschappen van Bosch beschikken bij gebruik volgens de voorschriften over een vastgelegde levensduur. In geval van overbelasting en / of een gebruik dat niet in overeenstemming is met de voorschriften kan deze levensduur negatief worden beïnvloed. Is bij de gebruiker een van deze gevallen van toepassing, dan heeft Bosch het recht om de Accu Premium Service-prestaties te weigeren. Dat is vooral het geval:

  • bij het inzetten van het apparaat in branches met sterk verslijtend (bijv. industrieel) gebruik
  • als bij een bepaald product meer dan drie reclamaties of verlengingen van Accu Premium Service-prestaties voor gelijkaardige defecten geregistreerd werden

Verder zijn van de Accu Premium Service-prestaties uitgesloten:

  • beschadigingen als gevolg van overmacht door vuur, explosie, extreme weersomstandigheden, waterschade of blikseminslag
  • defecten aan het product die veroorzaakt zijn door het niet naleven van de gebruiksvoorschriften, door het verkeerde gebruik, door abnormale omgevingsomstandigheden, abnormale gebruiksomstandigheden, overbelasting of gebrekkig onderhoud
  • defecten aan het product die door het gebruik van accessoires, aanvullende of reserveonderdelen veroorzaakt werden, die geen originele Bosch-onderdelenzijn
  • schade door geweld van buitenaf zoals val- of stootbeschadiging
  • vervanging van onderdelen die zijn zoekgeraakt
  • producten waaraan veranderingen of uitbreidingen aangebracht werden of die geopend werden
  • geringe afwijkingen van de gewenste kwaliteit die voor de waarde en de bruikbaarheid van het product irrelevant zijn