Feestdagen

De feestdagen staan weer voor de deur en dit zorgt voor extra drukte bij onze vervoerders. Hierdoor kan het zo zijn dat uw bestelling niet, zoals u van ons gewend bent, de volgende dag al in huis heeft maar dat de levering iets later plaatsvindt. In ieder geval kunt u uw Track & Trace code raadplegen voor een actuele afleveringsmoment.

Wij doen natuurlijk onze uiterste best om de levertijden na te komen en kunnen de verzending zoals aangegeven op de website garanderen. Op de bezorging hebben wij helaas geen directe invloed en het is mogelijk dat er in dit deel van het proces een vertraging optreedt. Wij vragen u hierom voor uw begrip en geduld.

Bestellen

Hoe plaats ik een bestelling?

Wanneer u een product uit onze webshop wilt bestellen, doorloopt u de onderstaande stappen:

1. Plaats het product dat u wilt bestellen in de winkelmand, middels de groene knop. U kunt meerdere items in de winkelwagen plaatsen.

2. Open uw winkelwagen en controleer de inhoud. U kunt in deze fase van de bestelling nog wijzigingen aanbrengen zoals items verwijder/toevoegen of het aantal aanpassen. Wanneer u tevreden bent over de inhoud van de winkelwagen dan klikt u op de knop om verder te gaan naar uw gegevens.

3. Wanneer u eerder een bestelling heeft geplaatst en reeds beschikt over inloggegevens dan kunt u in deze stap inloggen zodat al uw gegevens alvast voor u worden ingeladen. Indien u nog niet eerder bij Mastertools een bestelling heeft geplaatst en/of niet beschikt over inloggegevens vult u de gevraagde gegevens in. U heeft de mogelijkheid om een factuur- en afleveradres op te geven. Wanneer alle gevraagde gegevens zijn ingevuld (of na succesvol inloggen) klikt u op de knop om verder te gaan naar bezorgen en betalen.

4. In deze stap kunt u uw voorkeur aangeven voor wat betreft de bezorging en uw betaaloptie kiezen. Wanneer u producten wilt laten bezorgen die door PostNL bezorgd kunnen worden krijgt u diverse aflevermomenten voorgesteld, waar u u een keuze kunt maken. Tevens kunt u er voor kiezen om uw bestelling af te halen bij Mastertools of af te geven op een PostNL ophaalpunt. Het dichtstbijzijnde afhaalpunt wordt automatisch voorgesteld. Indien u niet kunt kiezen voor een aflevermoment wilt u waarschijnlijk een product afrekenen dat de groot en/of te zwaar is voor PostNL. In overleg met de klantenservice kan er een afspraak worden gemaakt voor de levering. Kies vervolgens de gewenste betaaloptie en klik op de knop om door te gaan naar de betaling. De geboden betaalopties worden hier beschreven.

5. Wanneer de betaling succesvol is afgerond wordt u teruggestuurd naar onze website met de melding dat de bestelling succesvol is geplaatst. U ontvangt binnen enkele minituten een e-mail bevestiging op het opgegeven mailadres.

Kan ik bestellen zonder account?

U kunt bij Mastertools een bestelling plaatsen zonder vooraf een account te registreren. Echter na het afronden van uw order worden er wel gegevens vastgelegd van u. Deze gegevens worden gebruikt voor het afronden van uw bestelling en worden bewaard voor administratieve redenen. Indien u weer een order wilt plaatsen met het bij ons geregistreerde mailadres, kunt u een wachtwoord opvragen zodat u niet nogmaals al uw gegevens hoeft in te vullen. Voor een volledige uitleg voor wat betreft gegevensverwerking, kunt u onze privacy statement raadplegen.

Zakelijke klanten

Mastertools levert aan zowel particuliere als zakelijke klanten. In grote lijnen wijkt het bestelproces niet af. Als zakelijke klant dient u uw bedrijfsnaam op te geven wanneer u de bestelling afrondt. Dit is achteraf niet meer te wijzigen. Nederlandse klanten rekenen af inclusief BTW.

Voor buitenlandse klanten geldt dat wanneer er een geldig BTW nummer wordt opgegeven de prijzen exclusief BTW worden afgerekend.

Mijn bestelling is mislukt

Ik heb mijn bestelling niet ontvangen

U kunt zelf een aantal controles uitvoeren:

  • Heeft u een orderbevestiging ontvangen in de mail?
  • Is de orderbevestiging opgevolgd door een backorder mail?
  • Is er een betaling verwerkt op het door u gekozen betaalplatform?
  • Heeft u Track & Trace informatie ontvangen? Wat geeft PostNL aan?

Wanneer u het idee heeft dat er niet geleverd is, terwijl dit wel had gemoeten, neemt u dan contact op met onze klantenservice. Wij zullen voor u uitzoeken waar uw zending is en waarom u deze nog niet heeft ontvangen.

Ik wil mijn bestelling wijzigen

Zo lang u nog geen factuur hebt ontvangen kunnen wij uw order nog aanpassen. Mocht er een prijsverschil ontstaan dan zullen wij een positief verschil zo spoedig mogelijk crediteren. Indien er een bijbetaling noodzakelijk is zullen wij u een iDeal betaalverzoek sturen. U kunt ook voor een overschrijving kiezen. Wanneer de betaling is voldaan zullen wij uw order verder verwerken.

Indien u de factuur heeft ontvangen is de bestelling helaas niet meer te wijzigen en zult u een nieuwe order moeten plaatsen.

Ik wil mijn bestelling annuleren

Om uw bestelling te annuleren dient u contact op te nemen met onze klantenservice. Wanneer dit wordt gedaan voordat de order is geleverd gefactureerd zullen wij de order stopzetten en het betaalde bedrag terugstorten. Het terugstorten geschiedt op dezelfde wijze als de betaling. U ontvangt hiervan geen credit factuur; immers er is nog niets gefactureerd.

Wanneer de bestelling is geleverd heeft u twee weken de tijd om aan te geven dat u van de aankoop afziet; de zogeheten zichttermijn. Dit is wettelijk geregeld en binnen deze periode mag u zonder opgaaf van reden afzien van de aankoop. Dit dient u binnen twee weken na aflevering kenbaar te maken. Vervolgens heeft u nog twee weken de tijd om de bestelling terug te sturen. De verzendkosten komen in dit geval voor uw rekening. Wanneer de producten ongebruikt en in nieuwstaat zijn ontvangen door Mastertools zullen wij het aankoopbedrag terugstorten. Dit geschiedt op dezelfde wijze als de betaling. Eventuele betaalkosten worden niet teruggestort. U ontvangt hiervan een creditfactuur. Mastertools behoud het recht om een retour/annulering te weigeren indien een product niet in nieuwstaat/gebruikt wordt geretourneerd.

Mijn bestelling is incompleet of defect/beschadigd geleverd

Mocht uw bestelling defect en/of incompleet worden afgeleverd, neemt u dan zo spoedig mogelijk contact op met onze klantenservice. In de meeste gevallen zullen wij vragen of u een foto wilt maken van de beschadiging zodat wij snel kunnen bepalen wat de beste handelswijze is. Wanneer het een onderdeel is dat gemakkelijk te vervangen is kunnen wij er voor kiezen om het defecte onderdeel te vervangen. Mocht dit niet afdoende zijn zullen wij het product terug nemen en u een nieuw exemplaar leveren.

Wanneer er items ontbreken kunt u eerst de pakbon controleren. Wellicht staat het ontbrekende product in backorder en wordt het na geleverd. Indien dit niet het geval is dan kunt u contact opnemen met onze klantenservice. Wij zullen een onderzoek starten en de ontbrekende items/onderdelen naleveren als de conclusie is dat er een fout is gemaakt.

Voorraadstatus

Voor 12:00 uur besteld, vandaag in huis:

Levering binnen 12 uur tussen 16:00 en 22:00 uur via Red Je Pakketje.

Op voorraad. Bestel voor 16:00 uur, vandaag nog verzonden:

Levering binnen 24 uur tussen 9:00 en 18:00 uur door Transmission. Bezorging van producten met deze toevoeging kan alleen op werkdagen. Bestellen op vrijdag resulteert in sommige gevallen in aflevering op maandag.

Op voorraad. Bestel voor 16:00 uur, vandaag nog verzonden:

Levering binnen 24 uur tussen 9:00 en 18:00 uur door Transmission. Bezorging van producten met deze toevoeging kan alleen op werkdagen. Bestellen op vrijdag resulteert in sommige gevallen in aflevering op maandag.

Niet op voorraad. Indicatie 2-5 werkdagen:

Het product moet worden besteld bij de fabrikant. De levertijd is doorgaans twee tot vijf werkdagen. Echter dit is te allen tijd een indicatie en geen vast gegeven. Wanneer de levertijd afwijkt ontvangt u hiervan een e-mail met de bijgewerkte levertijd. Wanneer u zekerheid wenst kunt u contact opnemen met de klantenservice, dan zal er contact worden gezocht met de fabrikant omtrent de actuele levertijd.

Kan ik een offerte aanvragen?

Wanneer u meerder machines wilt bestellen kunt u een offerte op maat aanvragen. Wij zullen u een persoonlijk aanbod doen en daar waar mogelijk wellicht een beter prijs geven. Echter het is op voorhand niet te zeggen of een betere prijs echt haalbaar is.

Kortingen en acties

Mastertools kent twee types acties: een eigen actie en acties geïnitieerd door de fabrikant.

Acties door fabrikant

Doordat wij officieel dealer zijn van de door ons gevoerde merken, komt u altijd in aanmerking voor de acties van fabrikanten wanneer u het/de actie product(en) hebt aangeschaft bij Mastertools. De lopende acties worden doorgaans vertaald op onze website, voorzien van verwijzingen naar de voorwaarden van de fabrikant. Wij zullen u wanneer u vragen heeft zo goed als mogelijk helpen, echter bestaat de kans dat wij u moeten verwijzen naast de fabrikant omdat niet alle altijd alle gegevens beschikbaar zijn voor ons. Neem alvorens uw bestelling te plaatsen de actievoorwaarden door, zodat u niet voor verassingen en eventuele teleurstellingen komt te staan.

Cashback

Wanner er bij een product een cashback staat aangegeven is dit een actie vanuit de fabrikant. U rekent bij Mastertools het oorspronkelijke bedrag af en na ontvangst claimt u de cashback bij de fabrikant. De fabrikant zal de cashback toekennen en uitkeren.

Acties door Mastertools

Kortingen worden in de meeste gevallen door Mastertools gegeven. De kortingen worden in uw winkelmand verrekend.

Bezorgen

Ik wil mijn bestelling volgen, hoe doe ik dit?

PostNL

Op het moment dat uw bestelling verzendklaar is en er een verzendlabel is gegenereerd, ontvangt u een e-mail van Mastertools met een link naar de Track & Trace pagina behorend bij uw zending. In eerste instantie ziet u een prognose. Nadat uw zending de eerste scan heeft gehad in het sorteercentrum wordt (wellicht) de bezorgindicatie bijgesteld.

Transmission

Wanneer uw zending te groot is voor regulier transport via PostNL, zal de firma Transmission de aflevering verzorgen. Transmission stuurt u op de dag van aflevering een Track & Trace mail met de bezorgindicatie.

Red Je Pakketje

De dienst Same Day Delivery wordt uitgevoerd door Red Je Pakketje. Wanneer er voor deze bezorgoptie is gekozen ontvangt u in de middag, tussen 16:00 en 16:45 uur, een e-mail met de bezorgindicatie. Deze is tot op 30 minuten nauwkeurig.

Hoe laat wordt mijn bestelling bezorgd?

PostNL

Wanneer uw zending door PostNL wordt bezorgd, kunt u tijdens het afronden van uw bestelling zelf kiezen voor een dag en een dagdeel. Tevens is het mogelijk om te kiezen voor een avondlevering (volgende dag vanaf 18:00 uur) en afleveren op een PostNL afhaallocatie (volgende dag vanaf 15:00 uur).

Transmission

Wegens de aard van het transport is het voor een levering die wordt bezorgd door Transmission niet mogelijk om tijdens het afronden van de bestelling te kiezen voor een dagdeel. In overleg met de Mastertools klantenservice kan er worden bekeken of er aan een specifieke wens kan worden voldaan. Het is verstandig om dit te overleggen met de klantenservice voordat u de bestelling afrondt. Wanneer er geen voorkeur wordt uitgesproken gaan wij uit van de eerst volgende aflevermogelijkheid. Dit zal doorgaans op de volgende werkdag zijn.

Red Je Pakketje

Wanneer u kiest voor de optie Same Day Delivery wordt uw bestelling dezelfde dag bij u aangeboden tussen 16:00 en 22:00 uur.

Ik heb de aflevering van mijn bestelling gemist, wat nu?

PostNL

Indien u de aflevering door PostNL op het door u opgegeven adres hebt gemist, zal er de volgende dag een tweede afleverpoging volgen. Daarna kan de chauffeur proberen de zending bij de buren af te leveren. Indien dit niet lukt zal uw bestelling op het dichtstbijzijnde PostNL afhaalpunt worden afgeleverd, waar u de zending kunt afhalen op een moment dat het u uit komt. Uw zending blijft hier twee weken liggen. De actuele status kunt u terug vinden op de Track & Trace pagina, behorend bij uw bestelling. Tevens is het mogelijk om via Track & Trace de aflevering te wijzigen (na eerste poging tot afleveren), naar bijvoorbeeld een avondlevering of een ander PostNL afhaalpunt. Dit kan extra kosten met zich meebrengen, die voldoet u rechtstreeks aan PostNL.

Transmission

Wanneer u de levering door Transmission op het door u opgegeven adres hebt gemist, zal er de volgende dag een tweede afleverpoging volgen. Wanner de zending voor de tweede maal niet kan worden bezorgd op het afleveradres zal de zending retour naar Mastertools worden gestuurd.

Red Je Pakketje

Wanneer u de levering door Red Je Pakketje op het door u opgegeven adres hebt gemist, zal er de volgende dag in de avond een tweede afleverpoging volgen. Wanneer een tweede poging ook mislukt kan de chauffeur besluiten de zending af te leveren bij de buren. Echter gezien het tijdstip van de dag kan de chauffeur besluiten om hiervan af te zien. Indien dit het geval is kunt u het beste direct contact zoeken met Red Je Pakketje: [email protected] Natuurlijk kunt u ook de klantenservice van Mastertools benaderen.

Wat zijn de levertijden?

Voorraadstatus algemeen

Wanneer een product de status “op voorraad” heeft, mag u er van uit gaan dat er minimaal 1 stuks van het product direct leverbaar is. Wanneer u meer wilt bestellen en absoluut zeker wilt weten dat de door u gewenste aantallen ook daadwerkelijk beschikbaar zijn, adviseren wij u om dit te verifiëren door contact op te nemen met de klantenservice.

Levertijd algemeen

De door Mastertools gehanteerde levertijden zijn te allen tijde indicatief. Wij zullen er altijd naar streven om te voldoen aan de indicatie. Echter in voorkomende gevallen kan er worden afgeweken van de indicatie en kan de levering later plaatsvinden doordat een item bijvoorbeeld niet voorradig is bij een fabrikant, of door de tussenkomst van een feestdag in binnen- of buitenland. Wij proberen hier zo goed als mogelijk mee om te gaan en zullen u op de hoogte houden wanneer er een nieuwe levertijd bekend wordt.

Aanduiding levertijd

Voor 12:00 uur besteld, vandaag in huis: levering binnen 12 uur tussen 16:00 en 22:00 uur via Red Je Pakketje.

Op voorraad. Bestel voor 16:00 uur, vandaag nog verzonden: levering binnen 24 uur tussen 9:00 en 18:00 uur door Transmission. Bezorging van producten met deze toevoeging kan alleen op werkdagen. Bestellen op vrijdag resulteert in sommige gevallen in aflevering op maandag.

Op voorraad. Voor 22:00 uur besteld, morgen in huis: levering binnen 24 uur tussen 9:00 en 18:00 uur door PostNL. Tijdens het afronden van uw bestelling kunt u kiezen voor een dag en dagdeel. Wanneer u kiest voor de bezorging bij een PostNL afhaal locatie, is de bestelling vanaf 15:00 uur af te halen.

Niet op voorraad. Indicatie 2-5 werkdagen: het product moet worden besteld bij de fabrikant. De levertijd is doorgaans twee tot vijf werkdagen. Echter dit is te allen tijd een indicatie en geen vast gegeven. Wanneer de levertijd afwijkt ontvangt u hiervan een e-mail met de bijgewerkte levertijd. Wanneer u zekerheid wenst kunt u contact opnemen met de klantenservice, dan zal er contact worden gezocht met de fabrikant omtrent de actuele levertijd.

Welke bezorgopties kan ik kiezen?

Thuisbezorgd via PostNL

U kunt tijdens het afronden van uw bestelling zelf kiezen voor een dag en een dagdeel. In sommige gevallen zijn meerder opties zoals avondlevering en levering bij buren beschikbaar. Optioneel zijn “avondlevering” en “niet afleveren bij buren” (meerprijs).

Afhalen op PostNL afhaallocatie

Wanneer u niet een hele dag op een afleveradres aanwezig bent is het wellicht handig om te kiezen voor een PostNL afhaallocatie. U zending ligt (mits voorradig) de volgende dag vanaf 15:00 uur klaar om afgehaald te worden bij u in de buurt.

Afhalen bij Mastertools in Groningen

Mocht u in de buurt wonen of zijn, kunt u kiezen om uw order af te halen bij Mastertools in Groningen. De order zal voor u klaar staan. Wanneer u de order niet meteen heeft voldaan bij het afronden van de bestelling kunt u contant of met PIN betalen. Creditcards worden niet geaccepteerd voor een contante betaling.

Same Day Delivery

Uw bestelling wordt tussen 16:00 en 22:00 uur op de dag van bestellen bij u aangeboden.

Op afspraak

Wanneer uw bestelling te groot is voor PostNL zal deze via Transmission worden bezorgd. Indien u specifieke wensen heeft kunt u contact opnemen met de klantenservice. Er zal in overleg met u worden bekeken wat de mogelijkheden zijn om een vlekkeloze aflevering te bewerkstelligen.

Zending afhalen bij Mastertools in Groningen

Wanneer u een bestelling via de website plaatst, kunt u er voor kiezen om deze zelf op te halen bij Mastertools in Groningen. Hiervoor kunt u kiezen zijdens het afronden van de bestelling. Wanner de order klaar staat ontvangt u hier een e-mail van. Als de order niet online voldaan is dient u de betaling bij het afhalen te voldoen. Dit kan via PIN of contant. Creditcards worden niet geaccepteerd en kunnen alleen online worden gebruikt. Onze openingstijden zijn op werkdagen van 8:00 tot 17:00 uur.

Zending afhalen op PostNL afhaallocatie

Wanneer u een bestelling via de website plaatst, kunt u er voor kiezen om deze zelf op te halen bij Mastertools in Groningen. Hiervoor kunt u kiezen zijdens het afronden van de bestelling. Wanner de order klaar staat ontvangt u hier een e-mail van. Als de order niet online voldaan is dient u de betaling bij het afhalen te voldoen. Dit kan via PIN of contant. Creditcards worden niet geaccepteerd en kunnen alleen online worden gebruikt. Onze openingstijden zijn op werkdagen van 8:00 tot 17:00 uur.

Moet ik mij legitimeren?

U hoeft zich niet te legitimeren om de bestelling af te halen. De medewerker van de afhaallocatie zal u identificeren op basis van de barcode (staat in de Track & Trace mail) en uw postcode.

Moet ik tekenen voor ontvangst?

Ja, voor zendingen die wij via PostNL versturen is een handtekening voor ontvangst vereist.

Kan ik iemand anders de bestelling laten ophalen?

Indien u uw zending wilt af laten halen door een ander dan de geadresseerde is dit mogelijk mits deze persoon de juiste leveringsgegevens kan overleggen. Er kan door de medewerker worden gevraagd om en legitimatie en de adresgegevens van de gemachtigde.

Hoe wijzig ik mijn adresgegevens?

Na het plaatsen van een bestelling is het niet mogelijk om via uw account het afleveradres te wijzigen. Dit kan alleen door contact op te nemen met de klantenservice. Doe dit zo snel als mogelijk, orders worden zo snel als mogelijk klaargemaakt voor verzending.

Adressen wijzigen via mijn account

Om uw factuur- en/of afleveradres te wijzigen dient u in te loggen op uw account. Om adressen aan te maken of te wijzigen klikt u op “adresboek”, hier vindt u uw adressen. De hier ingevulde adressen kunt u selecteren tijdens het afrekenen. Zo hoeft u niet telkens alles opnieuw in te vullen.

Wat zijn de bestelkosten?

Bestellingen tot €45,- incl. BTW €4,95
Bestellingen vanaf €45,- incl. BTW Gratis
Same Day Delivery Gratis
Avond levering + €1,95
Niet bij buren bezorgen + €0,75
Zondag levering Gratis

Ik wil mijn bestelling ruilen

Wanneer u een geleverd product wenst om te ruilen, meldt dit dan zo spoedig mogelijk bij onze klantenservice. U kunt uw bestelling tot maximaal twee weken na aflevering omruilen. Er zijn enkele voorwaarden:

  • Het product is ongebruikt en in nieuwstaat.
  • De originele verpakking is (indien van toepassing) zo netjes mogelijk.
  • Wanneer een verschil moet worden bijbetaald zullen wij u een betaalverzoek sturen. Dit verschil dient te worden voldaan alvorens de verzending plaatsvindt.
  • Een terug te ontvangen bedrag wordt zo spoedig mogelijk verwerkt en teruggestort.
  • De kosten voor het retoursturen zijn de klant.

Ik wil mijn bestelling retourneren

Wanneer u van een aankoop af wilt zien dan dient u dit binnen twee weken na ontvangst kenbaar maken. Vervolgens heeft u nog twee weken de tijd om de bestelling terug te sturen. Voldoet u niet aan deze termijn dan is de koop bindend en kunt u de bestelling niet retourneren. U kunt er voor kiezen om het herroepingsformulier te gebruiken. Deze dient u af te drukken en ingevuld mee zenden met de retourzending. U kunt ook contact zoeken met de klantenservice om uw voornemen kenbaar te maken. Er zijn enkele voorwaarden:

  • Het product is ongebruikt en in nieuwstaat.
  • De originele verpakking is (indien van toepassing) zo netjes mogelijk.
  • De kosten voor het retoursturen zijn voor de klant
  • Mastertools vergoed niet de transactiekosten voortvloeiend uit de gekozen betaalwijze en/of optionele verzendkosten.

Indien u een item wilt retourneren welke is geleverd middels speciaal transport (te groot/zwaar voor PostNL) kunt u contact opnemen met de klantenservice. Wij kunnen speciaal transport voor u organiseren. De kosten worden verrekend met het terug te ontvangen bedrag.