Garantie

Doordat Mastertools dealer is van alle gevoerde merken kunnen wij u een uitstekende service bieden in het geval van defecten/fabricagefouten. De garantieclaim zal in veel gevallen worden behandeld door de fabrikant, waardoor u kunt rekenen op gekwalificeerde monteurs die uw machine van binnen en buiten kennen.

Wanneer heb ik recht op garantie?

Voor alle artikelen die u bij ons koopt, geldt de wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Wanneer u een artikel ontvangt waarbij dit niet het geval is, voorzien wij u zo snel mogelijk van een passende oplossing. Afhankelijk van het probleem doen wij dit door vervanging, reparatie of terugbetaling. Dit is ter beoordeling door Mastertools na ontvangst.

Hoe werkt een garantieclaim?

Wanneer een door u aangeschaft product een defect heeft en/of niet binnen de specificaties functioneert kunt u dit melden bij onze klantenservice. In de meeste gevallen zal de machine terug gestuurd moeten worden naar Mastertools. Indien u een defect binnen een half jaar meldt zullen wij u altijd een retourlabel sturen waardoor het terugsturen kosteloos voor u is. Wanneer u garantie claimt na het eerste half jaar is het terugsturen in eerste instantie voor uw eigen rekening. Indien de garantie is toegekend en u de machine weer terug heeft kunt u deze kosten bij ons declareren. (Let op: alleen standaard pakketkosten worden vergoed)

Beperkingen

Garantie kent beperkingen:

  • Foutief gebruik: een defect dat is ontstaan door verkeerd gebruik van de machine valt niet onder garantie;
  • Slijtage gevoelige onderdelen zijn uitgesloten;
  • Defecten ontstaan door reparaties van onbevoegden zijn uitgesloten van garantie;
  • Machines die zijn geopend door onbevoegden zijn uitgesloten van garantie;
  • Valschade of cosmetische schade is uitgesloten van garantie;
  • Waterschade is uitgesloten van garantie.

Uitgebreide garantie aangeboden door de fabrikant

Veel merken bieden verlengde garantie aan wanneer u uw aangekochte machine binnen een bepaalde termijn registreert via de website van de fabrikant. Dit is één van de voordelen van gereedschap kopen bij een officieel dealer. Mastertools heeft geen inzicht in het verloop van het registratie proces. Voor vragen kunt u zich het beste wenden tot de helpdesk van de fabrikant. Natuurlijk is onze helpdesk ook beschikbaar in het geval van een probleem. Mastertools is ook uw aanspreekpunt wanneer u een garantieclaim doet binnen de verlengde termijn.

Waar registreer ik mijn machine voor uitgebreide garantie?

Onderstaand vindt u links naar de websites van de fabrikanten waar u uw machine kunt registreren:

Bosch | Bostitch | DeWALT |  Festool | Hitachi | Makita | Milwaukee | Metabo | Fein | Panasonic | Paslode

Uitgebreide garantie aangeboden door Mastertools

Op geselecteerde machines biedt Mastertools een extra jaar garantie aan. Dit zal zijn aangegeven in de titel van het product en zal op de factuur staan. Het enige wat u hiervoor dient de doen is uw machine registreren voor de uitgebreide garantie via de fabrikant. Uw garantie zal automatisch door Mastertools worden verlengd met een jaar. Mastertools zal in het vierde jaar de volledige garantieverplichting op zich nemen.

Wat moet ik meesturen?

Wanneer u een machine terugstuurt dient dit zo kaal mogelijk te gebeuren. Alle niet noodzakelijke accessoires hoeft u niet mee te sturen. Een originele koffer (goed opgevuld) ter bescherming is wel aan te raden.

Wat u verder mee dient de sturen:

  • Kopie van de factuur/pakbon voorzien van een korte beschrijving van uw waarneming.
  • Kopie van het certificaat in het geval van verlengde garantie.

Hoe lang ben ik mijn machine kwijt?

Diverse fabrikant hanteren verschillende procedures voor het afhandelen van een garantieclaim. Een precies aantal dagen dat u uw machine moet missen is op voorhand lastig vast te stellen. Gemiddeld duurt de afhandeling van een garantieclaim een week tot anderhalve week. Echter kan het voorkomen dat de fabrikant een bepaald onderdeel niet op voorraad heeft. Hierdoor kan van de eerder gestelde termijn worden afgeweken.

Hebben jullie een leenmachine voor mij?

Helaas beschikken wij niet over leenmachines die u kunt gebruiken tijdens het afhandelen van de garantieclaim.

Klachten

Ik heb een klacht

Mastertools streeft naar een zo correct mogelijke afhandeling van uw bestelling. Mocht u toch een slechte ervaring hebben met onze service, dan horen wij dit graag. Wij zullen uw klacht discreet en individueel beoordelen met als inzet een oplossing die voor beide partijen acceptabel is.

U kunt zowel uw klacht over een product als over de dienstverlening richten aan de afdeling klantenservice via [email protected]. U krijgt altijd binnen 5 werkdagen een persoonlijke reactie/voorstel omtrent uw klacht. Telefonisch kunt u uw klacht ook kenbaar maken via 050 - 404 1040. Echter om een goede beoordeling te garanderen en een gedegen antwoord/oplossing te formuleren is dit niet de meest geschikte methode voor complexere zaken.

U mag uw klacht ook schriftelijk indienen via onderstaande adres:

 Mastertools BV
 O.v.v. Klachten
 Wasaweg 29
 9723 JD te Groningen

Mocht u er met onze hulp niet uitkomen, dan heeft u altijd de mogelijkheid om een klacht in te dienen bij de Geschillencommissie Thuiswinkel.

Tevens kunt u uw klacht voorleggen aan de Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.

Ik wil mijn persoonlijke gegevens/adres wijzigen

U kunt uw persoonlijke gegevens zelf wijzigen via uw account. Onderstaand een overzicht met de beschikbare opties.

Accountoverzicht
Overzicht met de belangrijkste gegevens als uw orders, adressen en contactinformatie.

Persoonlijke instellingen
Hier kunt u uw persoonlijke gegevens wijzigen. Denk aan naam, e-mail voorkeuren, wachtwoord en optioneel BTW-nummer (alleen voor buitenlandse klanten).

Adresboek
Hier kunt u uw adressen beheren. Wijzig, verwijder of voeg factuur- en afleveradressen toe.

Bestellingen
Hier vindt u een overzicht van bestellingen die u eerder bij ons hebt geplaatst.

Productreviews
Wanneer u een productreview hebt geplaatst bij een aangekocht product worden deze hier weergegeven.

Verlanglijst
Wanneer u een product, via de knop op de productpagina, toevoegt aan uw verlanglijst wordt het product hier weergegeven samen met al uw andere items die u hebt toegevoegd.

Nieuwsbrieven
Schrijf u in of uit voor de Mastertools nieuwsbrief en ontvang wekelijks de beste aanbiedingen en overige nieuwtjes.

Mijn tickets
Wanneer u een bericht via de website aan de klantenservice hebt gestuurd, wordt deze hier weergegeven.